
A Training 4 Industry rendszer
A Training 4 Industry (T4I) rendszer egy olyan speciális fejlesztés, amely bármely szektorban működő vállalat esetében lehetővé teszi a cégen belüli kompetenciák felmérését, rendszerezését, illetve ehhez kapcsolódóan képzési utak és konkrét képzések meghatározását, ennek révén pedig hozzájárul, hogy a vállalat hatékonyabban, termelékenyebben tudjon működni.
Miért hasznos a vállalat szempontjából?
Elvárt és meglévő kompetenciák: segít felmérni és folyamatosan követni az egyes munkakörökben elvárt, illetve meglévő kompetenciákat. Legyenek azok akár szorosan vett szakmai kompetenciák vagy több munkakörben is hasznosítható átvihető vagy kulcs-kompetenciák.
Hiányzó kompetenciák: ezáltal láthatóvá válik, hogy az adott vállalatnál meglévő munkakörök kompetencia-készlete miben egyezik meg és miben tér el.
Képzési szükségletek: a T4I rendszer könnyen (nagymértékben automatizáltan) követhetővé teszi azt, hogy mely munkavállalók esetében mely képzések szükségesek, illetve azt is, hogy ezen képzéseken keresztül milyen új kompetenciákra tesz szert az adott kolléga.
Képzések automatizálása: teljes mértékben automatizálható az egyes munkakörök betöltéséhez szükséges képzések adott munkavállalóhoz való hozzárendelése – függetlenül attól, hogy egyszeri vagy ismétlődő, vállalaton belüli vagy külső, jelenléti vagy e-learning képzésről van szó.
Áttekinthetőség: a HR terület részére könnyen áttekinthetővé válik, hogy mely munkaterületeken milyen képzésekre van szükség adott pillanatban.
Egyéni igények: a rendszer már most is tartalmaz egyéni vállalati igényekre szabott elemeket, például:
- -lekérdezés arra vonatkozóan, hogy adott munkakört kompetenciáik, képességeik alapján mely (jelenleg más munkakörben dolgozó) kolléga tudna betölteni?
- -lekérdezés arra vonatkozóan, hogy az egyes munkakörökben összességében mennyire teljesítik a munkavállalók az elvárt kompetenciákat?
Integrált e-learning: a rendszer teljes mértékben együttműködik a CourseGarden e-learning platformmal, az elektronikus formában teljesíthető képzések automatikusan hozzárendelődnek a munkavállalókhoz, a kurzus teljesítése pedig emberi beavatkozás nélkül visszaíródik a T4I rendszerbe.
Összekapcsolhatóság: egyéni igény alapján a rendszer számos más HR, illetve munkaszervezési belső rendszerrel összekapcsolható (például felvételi folyamatok kezelése).
Az adott vállalat felépítésének leképezése
– az adott vállalat által elvárt mélységben, teljes rugalmassággal
Az egyes munkakörökben igényelt kompetenciák/ismeretek/feltételek leképezése
- szükség szerint szintezve is, szintén a vállalat által elvárt módon
A meglévő munkavállalók profiljának kialakítása
Az elvárt és a meglévő kompetenciák kezelése
- a hiányosságok és az erősségek feltárása
Az egyes kompetenciákat fejlesztő e-learning vagy egyéb formában megvalósuló képzések rögzítése
Munkavállalói felület
- amelyen a hozzárendelt képzések követhetők
Speciális riportok a munkaerő-szervezéshez
- például: kompetenciáik/ismereteik alapján mely munkavállalók helyezhetők át más munkakörbe?
A kapcsolódó e-learning felülettel való integrált együttműködés
- e-learning formában teljesített képzések automatikus jóváírása a T4I rendszerben
A Training 4 Industry egy rugalmas keretrendszerként működik
- amely a kompetenciakezelést és az ezekre épülő képzések lebonyolítását segíti, de az adott partner igényei mentén újabb funkciókkal bővíthető.
A kompetenciamátrix
A T4I rendszer mögött egy kompetenciamátrix működik, amely leképezi az adott vállalati felépítését (például termelési területekbe rendezett munkakörök/munkakör-csoportok alapján), majd pedig ezekhez az adott vállalat esetében rendszerezett kompetenciákat rendel. Ezek a kapcsolatok természetesen teljesen szabadon formálhatók, teljesen szabadon szintezhetők – az adott cég igényei mentén. Mindez a munkakörök és a munkavállalók kapcsán is értelmezhető.



Milyen szolgáltatási csomagot ad a KIK-EDU?
A KIK-EDU a bevezetés és a működtetés során is teljeskörű szolgáltatásokat nyújt:
- Pontos vállalati igények felmérése (a megrendelővel közösen)
- A Training 4 Industry rendszer szükség szerinti testreszabása (például egyéni riportok/lekérdezések kialakítása)
- A vállalati kompetenciamátrix létrehozásának támogatása – a vállalatnál meglévő összerendelés leképezése a T4I rendszerben
- A rendszer teljeskörű felépítése/telepítése a vállalat igényei mentén (igény szerint a meglévő adatok felvitele/importálása is)
- Folyamatos technikai és szakmai szupport a működtetés során
- Közreműködés a vállalat egyéb informatikai rendszereivel való összekapcsolásban
- E-learning anyagok teljeskörű kialakítása és összekapcsolása a T4I rendszerrel
